I en ikke alt for fjern fremtid griber Annika, leder af ACME Industries’ Process Excellence-team, en kop kaffe og begynder sin arbejdsdag. Hun logger ind på Teams, hvor hun ser, at teamets Digital Assistant allerede har lagt en daglig opdatering op. Dette er en samling af kritisk information leveret af ACME’s forskellige digitale agenter. Mens hun gennemgår opdateringen, opdager hun, at:
Tre kritiske forretningsprocesser har alvorlige problemer, som deres Process Owners ikke har reageret på inden for det 24-timers vindue, de har aftalt med bestyrelsen.
12 AI-agenter ikke fungerer korrekt.
En ny ERP-systemopdatering blev implementeret natten før og påvirker 34 aktiviteter i 8 forskellige koncernprocesser.
ACME’s samlede ‘Value-Added Time’-procent er steget fra 23,2 % til 23,8 % i løbet af den sidste måned, hvilket repræsenterer en forbedring af Process Throughput Time (PTT) på 23 dage. Wow, det må hun prale med til ledelsen ved deres kommende evaluering.
Annika klikker nu på udvalgte punkter for at komme ind i virksomhedens centrale intelligente Business Process Management (iBPM)-system. Inde i systemet gennemgår hun de berørte processer (som tydeligvis ikke bliver ordentligt styret af de Process Owners, de har udpeget), mens hun dikterer opfølgningshandlinger til sin personlige Microsoft Co-pilot.
En af disse opfølgningshandlinger lander hos agenten for Kate, en HSE Manager (og Process Owner) i ACMEs tyske fabrik. Tilsyneladende understøtter deres ERP-system nu automatisk beregning af CO2-udledning.
”Åh nej,” tænker Kate, da uplanlagt arbejde igen lander på hendes skrivebord. Heldigvis kan Digital Assistant hjælpe hende. Den anbefaler, at arbejdsinstruktionerne opdateres direkte i virksomhedens centrale digitale procesrepository for at afspejle brugen af den nye ERP-funktion i stedet for det regneark, de hidtil har brugt. Kate redigerer og godkender den foreslåede revision af arbejdsinstruktionen. De manuelle trin er nu fjernet og erstattet med komponenten. En ny version gemmes, og en opdatering sendes ud til alle rolleindehavere, så de er informeret om, at dette ikke længere skal udføres manuelt.
Kate er begejstret over at se, at denne forbedring har potentiale til at reducere processtiden for deres ’Receive goods process’ til fabrikken med 13 minutter hver dag, processen kører. En potentiel besparelse på en time om ugen.
Samme aften modtager Peter, som arbejder på fabrikkens lager, en planlagt levering fra en leverandør. Han scanner en QR-kode på pallen for at starte ’Receive goods process’. Dette starter med en ’goods registration agent’, der henter data fra de billeder, han tager af forskellige produktetiketter, og derefter indtaster disse i ERP-systemet. Hvad sker der…? Agenten fejler. Tilsyneladende var ERP-opdateringen for meget for den.
Peter taler til sin telefon og siger ”Jeg vil rapportere en hændelse” til iBPM-appen, hvilket starter ACMEs incident process. Mens han fortsætter med at tale til appen, laver han en hurtig fejlanmeldelse til IT. Denne vil blive leveret til dem næste morgen af Digital Assistant, så de kan færdiggøre hændelsesprocessen.
Endnu en dag med aktiv digital end-to-end processtyring er overstået. Sikke en forskel det gør, når standardarbejde kører som smurt, og alle de gode folk hos ACME Industries kan fokusere på forbedringer.
I det stadigt udviklende landskab for digital transformation står LÖFT Consulting i spidsen og gør det muligt for virksomheder at udnytte kraften i digitale værktøjer og metoder. Ved at anvende banebrydende teknologier og innovative strategier guider vi vores kunder gennem digitaliseringens kompleksitet og sikrer en problemfri integration og optimering af deres forretningsprocesser.
Med fokus på at forbedre effektivitet, øge agilitet og skabe betydelig værdi hjælper LÖFT Consulting organisationer med at navigere deres digitale rejser med selvtillid og præcision. Vores ekspertkonsulenter arbejder tæt sammen med kunderne for at identificere flaskehalse, strømline operationer og implementere robuste digitale løsninger, der giver håndgribelige resultater.
Vi er altid klar til at hjælpe - kontakt os i dag.
Comments